MILLINE KÕHULIHASTE harjutus põletab enim kaloreid?
pilt: Shutterstock

Kõik naised sooviksid omada lamedat ja trimmis kõhtu, ent selleks tuleb regulaarselt trenni teha ja muidugi loobuda suhkrust ning muust ebatervislikust toidust. Väga oluline on teha harjutusi, mis tõepoolest kõhulihaseid treenivad ja paraku kipub olema nii, et erinevad harjutused treenivad vaid teatud üksikuid lihasgruppe. 

Kuid milline kõhulihaste harjutus põletab enim kaloreid? Loogiliselt võttes peaks tegemist olema harjutusega, mis hõlmaks korraga võimalikult palju erinevaid lihasgruppe.

Õige vastus on planking

Planking on staatiline harjutus, mille tegemine seisneb oma keha paigalhoidmises. Kuigi planking'u tegemine iseenesest tähendab kogu keha hoidmist liikumatult ühes ja samas asendis, põletab sinu keha kaks kuni viis kalorit minutis.

Tegelikult ei ole antud harjutus aga sugugi nii lihtne, kui arvata võiks. Kui sa oskad võtta õiget plank-asendit, saavad koormust sinu kõhulihased, seljalihased, jalad, käed, õlad  see harjutus võtab algaja võhmale ka 20 sekundiga.

Kuidas võtta sisse õige plank-asend:

- Vaata, et sinu küünarnukid oleksid õlgade laiuselt! Küünanurkid peavad olemas vastu maad ja käed samuti.

- Aseta mõlema käe sõrmed mugavalt kohakuti. 

- Kannad peavad olema puusade laiuselt harkis ja varbad peavad olema maas.

- Puusad ei tohi olla kõrgel  peeglist vaadates ei tohi keha moodustada kolmnurka, vaid peab olema täiesti sirge. 

- Sinu pea peab vaatama otse, kael peab samuti pingul olema.

- Õige asend tähendab seda, et sa tunned pinget kõhus, jalgades, õlgades, seljas, kätes  kogu keha on pingul, mis tähendab, et selle harjutuse tegemise vältel saavad koormust kõik lihasgrupid sinu kehas. Olenevalt sellest, milline kehaosa sul kõige vähem treenitud on, selles osas sa kõige suuremat pinget ka tunned.

Alguses tasub plank-asend sisse võtta peegli ees, sest muul moel ei oska sa oma puusade kõrgust õigesti reguleerida! Kui puusad on liiga kõrgel, siis harjutus ei toimi! Kui sa liigutad oma keha selle harjutuse ajal, siis see harjutus ei toimi! 

Kui oled õige positsiooni sisse saanud, harjuta oma keha, kuni jaksad järjest selles asendis olema. Hiljem võid ka mitu minutit olla ja nii ei pea sa kolm korda päevas seda tegema!

Allikas: Healthline